Szeretettel köszöntelek a A család jövője közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
wolf vali
A család jövője vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A család jövője közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
wolf vali
A család jövője vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A család jövője közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
wolf vali
A család jövője vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A család jövője közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
wolf vali
A család jövője vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Hideg januári reggel volt, amikor
egy ember megállt egy Washington DC-i
metróállomáson és
hegedülni kezdett. Hat Bach darabot
játszott összesen negyvenöt
percen keresztül. Ezalatt az idő
alatt több mint ezer ember fordult meg
az állomáson, legtöbben
a munkahelyükre igyekeztek a csúcsforgalomban.
Három perc múlva egy középkorú
férfi észrevette a zenészt.
Lelassított, és egy pillanatra
meg is állt, majd továbbsietett.
Egy perccel később a hegedűs
megkapta az első egydollárosát,
egy nő dobta bele a hegedűtokba
anélkül, hogy megállt
volna. Néhány perccel később
valaki a falhoz támaszkodva kezdte
el a zenét hallgatni, de kis idő
múlva az órájára
nézett, és továbbsietett.
Legjobban egy hároméves kisfiú
figyelt fel a zenére. Anyukája
kézen fogva vezette, de a fiú
megállt a hegedűst nézni.
Nemsokára az anyuka továbbhúzta,
de a kisfiú közben végig
hátrafelé kukucskált.
Ugyanez más gyerekkel is megtörtént,
kivétel nélkül mindegyik
szülő továbbvezette őket.
A 45 perces előadás alatt csak
6 ember állt meg zenét hallgatni.
Nagyjából 20-an adtak pénzt,
de közben le sem lassítottak.
Összesen $32 gyűlt össze.
Amikor vége lett a zenének,
és elcsendesedett az állomás,
senki sem vette észre a változást.
Senki sem tapsolt, senki sem gratulált.
A járókelők nem tudták,
hogy a világ egyik leghíresebb
hegedűművésze, Joshua
Bell játszotta a zenetörténelem
legnehezebb darabjait 3.5 millió dollár
értékű Stradivari-ján.
Két nappal a metróállomásbeli
előadás előtt egy teltházas
bostoni színházban lépett
fel, ahol a jegyek átlagosan $100-ba
kerültek.
Ez egy igaz történet! Joshua
Bell álruhás metróbeli
fellépését szociológiai
kísérletként a Washington
Post szervezte. Azt vizsgálták,
hogy egy hétköznapi környezetben,
egy alkalmatlan időpontban vajon felismerjük-e
a szépséget, megállunk-e
hogy befogadjuk, és értékeljük-e
a tehetséget egy váratlan helyzetben.
A kísérlet eredményének
egyik lehetséges következtetése:
ha nincs időnk arra, hogy megálljunk
és hallgassuk a világ egyik
legjobb zenészét a zenetörténelem
legvirtuózabb darabjait játszani,
vajon mi minden más mellett megyünk
el észrevétlenül ugyanígy
nap mint nap?
Máté 13,22: …aki hallja az Igét, de e világnak
gondja és a gazdagságnak csalárdsága
elfojtja az Igét, és gyümölcsöt
nem terem.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Fiataloknak Biblia